سرویس خواب

راهنمای خرید میز آرایش برای اتاق خواب

راهنمای خرید میز آرایش برای اتاق خواب

میز آرایش برای اتاق خواب

از وسایل مهم و ضروری برای اتاق خواب شما خرید میز آرایش است. میز آرایش وسیله کاربردی است که باعث زیبایی اتاق خواب شما نیز میشود. برای خرید میز آرایش باید نکاتی را در نظر داشته باشید. در این مقاله با راهنمای خرید میز آرایش برای اتاق خواب همراه ما باشید تا به موارد مهم و نکات طلایی در انتخاب یک میز آرایش مناسب اشاره کنیم.

امکانات و ویژگی های میز آرایش را در نظر داشته باشیم

می دانید که برای خرید هر وسیله‌ای باید به ویژگیهای آن وسیله دقت کنیم و با توجه به کاربری آن از انواع میز آرایش انتخاب کنیم و بهترین آن را برای نیاز خود خریداری کنیم. باید به تعداد کشورها و کمدها و ابعاد میز آرایش و ابعاد آیینه و متریال استفاده شده در ساخت میز آرایش دقت کرد. باید رنگ و سبک ساخت میز آرایش به فضای اتاق شما بیاید و هماهنگ باشد.

 ابعاد میز آرایش

بهترین  ابعاد میز آرایش برای اتاق

ابعاد میز آرایش

اندازه و ابعاد برای میز آرایش می تواند طول ۷۰ سانتیمتر تا ۹۰ سانتیمتر با توجه به فضای اتاق باشد و عمق ۵۰ سانتی متر می تواند فضای خوبی برای قرار دادن وسایل مورد نیاز شما در روی میز آرایش باشد. ابعاد میز آرایش با توجه به ابعاد اتاق انتخاب می شود. اگر ابعاد اتاق شما محدود و جمع و جور است می‌توانید از میزهای آرایشی با ابعاد کوچکتر و طراحی مدرن خریداری نمایید.

هماهنگی میز آرایش با دیگر وسایل اتاق

میز آرایش می تواند کاراکتر جدید برای اتاق خواب شما باشد. پس باید در انتخاب رنگ، اندازه و سبک و نوع متریال آن دقت کنید تا با دیگر وسایل شما هماهنگ و ست باشد.

اگر می خواهید که میز آرایش خود را به صورت یکدست و یکپارچه با سبک اتاق انتخاب کنید بهترین گزینه را باید انتخاب نمایید که دقیقاً با سایر اکسسوری ها و وسایل دکوراسیون اتاق مطابقت داشته باشد. می توانید از همان فروشگاهی که سرویس خواب و تخت خواب خود را خریداری نموده اید، میز آرایش خود را با همان سبک و متریال سفارش دهید تا بابت هماهنگی و یکپارچگی آن با سبک اتاق، خیالتان راحت باشد.

متریال مناسب برای خرید میز آرایش

مدل میز آرایش

متریال مناسب برای خرید میز آرایش

از نکات مهم در راهنمای خرید میز آرایش انتخاب متریال آن می باشد. انتخاب متریال مناسب و وزن آن نیز اهمیت دارد. هرچه وزن میز سبک باشد، جابجایی راحت تری دارد. معمولا میزهای آرایش چوبی پرطرفدار هستند و محبوبیت بیشتری در بین افراد دارند، زیرا با هر دکوراسیونی ست میشوند.  معمولا برای جهیزیه عروس خانم‌ها نیز از میز آرایش چوبی خریداری می‌شود. انتخاب نوع متریال در قیمت نهایی میز بسیار اثرگذار است. متریال چوب با ارزش است و می‌توان گفت که خرید میز آرایش چوبی قیمت بیشتری دارد.

اما می‌توانید از متریال ام دی اف به جای چوب استفاده کنید. علاوه بر اینکه وزن سبکی دارد، قیمت بسیار مناسبی دارد و در مدل ها و رنگ های بسیار شیک و متنوع و به روز ساخته می شود.

دقت به جنس پایه های میز

از دیگر نکات مهم در خرید میز آرایش دقت به جنس و کیفیت پایه های میز است. پایه های میز در ساخت و کیفت میز آرایش نقش بسیار مهمی ایفا می‌کن.د اگر میز آرایش شما پایه های با کیفیت و مرغوبی داشته باشد در مدت کوتاهی لق نمیزند و شکسته نمی شود. پس در هنگام خرید میز توالت باید از جنس پایه ها و نوع اتصالات مطمئن شویم. البته برخی از میزهای توالت بدون پایه هستند. یعنی آینه روی باکس کشوری قرار می‌گیرد که می‌توان از آن به عنوان دراور و میز آرایش استفاده نمود.

در بیشتر میز های توالت، پایه استفاده شده است که باید محکم باشند تا  آسیب نبینند و عمر طولانی  داشته باشند.

سبک و مدل میز آرایش

از نکات مهم در راهنمای خرید میز آرایش انتخاب طرح و مدل  است. معمولاً میزهای آرایش، ساده و یا کلاسیک طراحی و ساخته می شوند. اگر اتاق خواب شما ساده است و دکوراسیون مدرن دارد بهتر است از میز آرایش ساده و مینیمال انتخاب کنید. طرح های اسپرت برای اینگونه دکوراسیون ها بسیار مناسب هستند.

اما برای اتاق های با دکوراسیون سلطنتی و لاکچری و بسیار تجملاتی میز آرایش کلاسیک با متریال چوبی پیشنهاد می شود. برای قرار دادن میز آرایش چوبی به فضای زیادی نیاز دارید.

میز آرایش برای فضای کوچک

با توجه به اینکه خانه ها این روزها کوچک تر شده و اتاق خواب ها فضای محدودی برای قرار دادن وسایل دارند، باید وسایل اتاق خواب ساده و با ابعاد کم ساخته شوند که برای فضای کم مناسب باشند و قرارگیری آنها در اتاق خواب کوچک راحت باشد.

برای همین میز آرایش هم در طرح های مختلف مدرن برای فضای کوچک ساخته شده است. برای فضای کم، می توانید از میز دیواری استفاده کنید که جای کمی اشغال می کند و مطابق با طراحی روز ساخته شده است.

قرار دادن میز ارایش در اتاق خواب

جانمایی میز توالت

قرار دادن میز ارایش در اتاق خواب

در هنگام خرید میز آرایش باید قرارگیری برای جانمایی آن را نیز در نظر داشته باشید. که در ادامه به نکات مهم در این قضیه می پردازیم.

میز آرایش کناره پنجره

از آیتم های مهمی که در قرار دادن میز آرایش در اتاق باید رعایت شود، استفاده از نور طبیعی است. در واقع باید میز آرایش در فضایی قرار داده شود که بیشترین نور طبیعی وجود دارد تا طبیعی ترین نمای صورت به وسیله آینه میز آرایش نمایش داده شود.

میز آرایش کنار رادیاتور

اگر می‌خواهید میز آرایش خود را در کنار شوفاژ و رادیاتور قرار دهید بهتر است که جای آن را عوض کنید. محصولات آرایشی و پوستی در فضایی که دمای بالایی دارند و یا دمای بسیار سردی دارند تغییر شکل داده و خراب می شوند.  ضرورت دارد که میز آرایش خود را از رادیاتور، کولر گازی و  بخاری دور نگه دارید.

در نهایت

در این مطلب با نکات مهم در خرید میز آرایش برای اتاق خواب و جانمایی آن آشنا شدیم. برای خرید انواع سرویس خواب مدرن و میز آرایش از فروشگاه لکسون اقدام نمایید.

سوالات متداول راهنمای خرید میز آرایش برای اتاق خواب

ایا می توان میز ارایش را متفاوت از سرویس خواب خریداری نمود؟

بله می توان اما بهتر است در رنگ و سبک هماهنگ باشد.

میز آرایش چوبی بهتر است یا ام دی اف؟

برای فضای امروزی و مدرن میز آرایش ام دی اف بهترین انتخاب است.

مزیت میز آرایش ام دی اف چیست؟

وزن سبکی دارد و قیمت مناسب تری نسبت به متریال چوبی دارد.