سرویس خواب

سرویس خواب چوبی بخرم یا ام دی اف؟

سرویس خواب چوبی بخرم یا ام دی اف؟

سرویس خواب چوبی بخرم یا ام دی اف؟

از سرویس خواب های بسیار پرطرفدار و پرفروش سرویس خواب چوبی و سرویس خواب ام دی اف می باشد. مهمترین مورد که در خرید سرویس خواب باید به آن دقت کنید هم، جنس و متریال است که در ساخت سرویس خواب ها استفاده شده است. در این مقاله می‌خواهیم به این بپردازیم که تخت خواب دونفره سرویس خواب ام دی اف بهتر است یا سرویس خواب چوبی در این مقاله با عنوان سرویس خواب چوبی بخرم یا ام دی اف؟ همراه ما باشید تا هر دو نوع سرویس خواب را از نظر متریال با یکدیگر مقایسه کنیم و به مزایا و معایب آنها بپردازیم همراه ما باشید.

سرویس خواب چوبی

قطعاً متریال چوب را برای ساخت بسیاری از  وسایل خانه ها و مخصوصاً سرویس خواب مشاهده نموده اید. چوب به دلیل استحکام و زیبایی که دارد در ساخت سرویس خواب استفاده میشود. چوب طبیعی از چوب های مصنوعی قیمت بیشتری دارند و علت ان می تواند مقاومت و دوام زیبایی و با ارزش بودن آن باشد.

اگر می خواهید سرویس خواب کلاسیک و محکمی را خریداری کنید می توانید از انواع سرویس خواب چوبی انتخاب داشته باشید.

وقتی که در صنعت مبلمان و سرویس خواب صحبت از چوب طبیعی می شود همان چوب جامد و چوب با کیفیت طبیعی است.  اصطلاح چوب مهندسی شده برای متریالی مانند ام دی افاستفاده می شود. چوب مهندسی شده ترکیبی از چوب واقعی روکش الیافی رزین و چسب است که برای مبلمان و سرویس خواب استفاده میشود اما چوب طبیعی به صورت خالص مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای چوب طبیعی

تخت چوبی ارزان

مزایای چوب طبیعی

همانطور که در پاراگراف های پیشین اشاره کردیم چوب طبیعی مزیت های زیادی دارد که از جمله مزیت های بارز آن، مقاومت و دوام زیبایی و با ارزش بودن و تنوع در آن است. در ادامه درباره هر کدام از مزایای چوب طبیعی کامل‌تر می خوانیم.

 مقاومت و دوام چوب طبیعی

چوب جامد یا همان چوب طبیعی بسیار محکم و مقاوم می باشد. اگر برای خرید سرویس خواب دو نفره و تک نفره به دنبال محصولی مقاوم با طول عمر بالا هستید، بهتر است که از متریال چوب طبیعی باشد.

سرویس خواب چوبی بهترین گزینه برای داشتن یک سرویس خواب زیبا با دوام و محکم است. البته می‌توان گفت که انواع مختلف چوب وجود دارد که هر کدام از مقاومت بالایی برخوردار هستند؛ اما چوب بلوط و راش و چوب سرو ماندگاری و مقاومت بسیار خوبی دارند. چوب بلوط هم استحکام بالاتری نسبت به سرو دارد.

برای انتخاب سرویس خواب چوب باید درباره مقاومت انواع چوب بیشتر بدانید و یا از فروشنده سوال نمایید.

زیبایی چوب طبیعی

از دیگر ویژگی‌های سرویس خواب چوبی، زیبایی آن است .می دانیم که برای خرید هر محصول، ظاهر و زیبایی بصری آن اهمیت دارد. چوب طبیعی زیبایی منحصر به فرد و بی نظیری دارد و همین عامل محبوبیت بیش از اندازه این متریال می باشد. اگر برای خرید تخت خواب دو نفره و بزرگسال زیبایی اولویت زیادی دارد، تخته چوبی را خریداری کنید. سرویس خواب چوبی معمولاً در سبک‌های کلاسیک و تجملاتی ساخته می شود و ابعاد بزرگتری دارد و برای قرار دادن آن به فضای بیشتری نیاز دارید.

خرید تخت ام دی اف

با ارزش بودن متریال چوب

ارزش سرویس خواب و مبلمان ساخته شده از چوب طبیعی بسیار بالاتر از سرویس خوابی  است که با چوب مهندسی شده یا متریال ام دی اف ساخته شده است. البته بعضی از مبلمان ها و سرویس خواب ها که با متریال ام دی اف ساخته شده اند هم قیمت بالایی دارند. اما برای دکوراسیون شیک و تجملاتی می‌توانید از سرویس خواب چوبی خریداری کنید که ظاهری لوکس و مجلل به فضا می بخشد.

در متریال چوب همانطور که اشاره کردیم انواع مختلفی از چوب وجود دارد که از نظر مقاومت، قیمت و زیبایی با هم متفاوت هستند. با توجه به سلیقه و بودجه خود می توانید از انواع چوب برای ساخت سرویس خواب خود انتخاب نمایید.

معایب چوب طبیعی

برای دانستن این که سرویس خواب چوبی بخرم یا ام دی اف باید درباره معایب متریال چوب هم بدانیم تا بر اساس موقعیت و نیاز خود انتخاب هوشمندانه ای داشته باشیم. از معایب چوب طبیعی می توان به موارد زیر اشاره داشت.

در برابر رطوبت آسیب پذیر می باشد زیرا چوب طبیعی ضد آب نیست و اگر در برابر رطوبت قرار گیرد دچار خرابی و پوسیدگی می شود. برای همین برای آب و هوای مرطوب استفاده از این نوع متریال مناسب نمی باشد. اگر می خواهید سرویس خواب را برای استفاده در مناطق مرطوب از متریال مناسبی انتخاب کنید، بهتره است که چوب با روکش ضد آب باشد.

ترک خوردن چوب از دیگر معایب چوب طبیعی است که با تغییر دما و رطوبت چوب دچار انبساط و انقباض میشود. انبساط و انقباض در چوب باعث ایجاد التهاب و ترک می شود.

حمله جانوران از دیگر معایب استفاده از چوب طبیعی در مبلمان و سرویس خواب است. چوب طبیعی نسبت به چوب ام دی اف و مهندسی شده در برابر حمله جانوران آسیب پذیر می باشد. اگر می خواهید سرویس خواب از چوب طبیعی داشته باشید باید نگهداری منظم و مناسبی را از آن داشته باشید.

تخت خواب ام دی اف

خرید و قیمت تخت خواب ام دی اف

تخت خواب ام دی اف

اگر میخواهید جایگزینی برای سرویس خواب چوبی با قیمت مناسب تر داشته باشید، پیشنهاد ما انتخاب سرویس خواب ام دی اف ام دی اف است که بهترین گزینه برای سرویس خواب با کیفیت بالا و قیمت مناسب میباشد.

ام دی اف به نوعی چوب مهندسی شده می‌باشد که صفحات نازک و ساخته شده از الیاف چوب، رزین و موم را دارد. ام دی اف نکات مثبت و منفی دارد و از نظر تراکم و اندازه و نوع و میزان رطوبت می تواند دارای کیفیت های مختلفی باشد. اما در نظر داشته باشید هرچه تخته های ام دی اف ضخیم تر و متراکم تر باشد کیفیت عالی تری دارد.

در نهایت

با توجه به مطالب ارائه شده دیگر اینگونه فکر نخواهد شد که چوب یک ماده بسیار محکم تر و با دوام است ولی ام دی اف یک مورد بسیار معمولی و ضعیف می باشد. با توجه به این مطلب، همانطور که اشاره کردیم هر کدام از این دو نوع متریال معایب و مزایای خود را دارند که با توجه به نیاز به خود و بودجه خود و دکوراسیون منزل می توانید از سرویس خواب ام دی اف و چوبی انتخاب نمایید. برای خرید بهترین سرویس خواب از نوع متریال چوب و ام دی اف از فروشگاه لکسون اقدام نمایید.

سوالات متداول سرویس خواب چوبی بخرم یا ام دی اف؟

برای مناطق مرطوب چه متریالی برای تخت خواب مناسب است؟

بهتر است از متریال ام دی اف باشد تا دچار پوسیدگی نشود.

قیمت سرویس خوابی چوبی بیشتر است یا ام دی اف؟

چوب متریال با ارزش و گرانی است.

برای فضای مدرن و کوچک چه متریالی برای سرویس خواب بهتر است؟

برای فضای مدرن از سرویس خواب ام دی اف استفاده می شود.