مبلمان

نکات کاربردی و قوانین چیدمان مبل برای جلوی تلویزیون

نکات کاربردی و قوانین چیدمان مبل برای جلوی تلویزیون

نکات کاربردی و قوانین چیدمان مبل برای جلوی تلویزیون

یکی از مواردی که در دکوراسیون خانه و اتاق نشیمن بسیار اهمیت دارد انتخاب و چیدمان مبل برای جلوی تلویزیون میباشد. انواع و اقسام مدل ها از مبلمان برای جلوی تلویزیون وجود دارد. اما بهترین مدل مبل و بهترین انتخاب برای چیدمان مبل جلوی تلویزیون کدام مورد است؟ در این مقاله همراه ما باشید تا با نکات کاربردی و قوانین برای چیدمان مبل جلوی تلویزیون بیشتر آشنا شویم.

قبل از هر چیز باید بهترین مبل را انتخاب کنیم. باید بر اساس دکوراسیون خانه و فضای خانه شما انتخاب شود. انواع مبل راحتی مبل ال و مبل کلاسیک و مبل راحتی چستر برای جلوی تلویزیون مناسب می باشد. حتی بسیاری از افراد وجود یک کاناپه نرم و یا مبل تختخواب شو برای جلوی تلویزیون کافی میدانند.

چیدمان مبل ال برای جلوی تلویزیون

یکی از بهترین مبل ها برای جلوی تلویزیون مبل راحتی ال می باشد. برای چیدمان مبل جلوی تلویزیون می توانید از انواع مبلمان های ال شکل استفاده نمایی.د مبلمان ال طراحی ساده‌ای دارند و بسیار جذاب هستند. مبلمان راحتی ال برای خانه های مدرن و با فضای کوچک و یا بزرگ بسیار مناسب هستند.

مبل ال بسیار راحت است و می تواند بهترین انتخاب برای قرار گرفتن و چیدمان رو به رو تلویزیون باشد تا ساعات استراحت خود را بر روی آن به خوبی گذرانده و یا مطالعه داشته باشید.

شکل ال از بهترین حالت های ممکن یک مبل راحتی است که می توانید در گوشه اتاق و یا چسبیده به دیوار و یا با فاصله به دیوار قرار دهید. اکثر افراد به دنبال مبل های ساده هستند .مبلهای ال از دسته مبل های مینیمال هم به حساب می آیند.

قرار دادن مبل ال و تلویزیون در گوشه اتاق

مبل راحتی نشیمن

قرار دادن مبل ال و تلویزیون در گوشه اتاق

ممکن است که این نوع چیدمان کمی عجیب باشد اما به عنوان چیدمان مبل ال جلوی تلویزیون گزینه بسیار عالی و انتخاب هوشمندانه‌ای است. می‌توان در این نوع چیدمان مبل رو به رو تلویزیون، مبل ها و تلویزیون خود را در یک گوشه از اتاق نشیمن قرار داده و تلویزیون را روی بزرگترین دیوار قرار دهید تا بتوانید به راحتی به تماشای برنامه‌های مورد علاقه خود بپردازید. اگر هم خیلی اهل تماشای تلویزیون نیستید و نمی‌خواهید که تمرکز افراد برای خودتان در اتاق نشیمن به روی تلویزیون باشد می توانید، تلویزیون را در گوشه اتاق قرار داده و روبه روی کاناپه و مبل یک اثر هنری یا یک کتابخانه و یا تابلوی نقاشی قرار دهید.

می توانید با مبلمان یک فضای خصوصی برای تلویزیون و مبل ایجاد نمایید. اگر میخواهید اتاق نشیمن شما دو منظوره چیدمان شود از این روش امتحان کنید. برای این نوع چیدمان مبل جلوی تلویزیون، گوشه ای مخصوص برای قرار دادن تلویزیون در نظر گرفته و مبل ها را به راحتی در مرکز اتاق چیدمان کنید. برای فضاهای خالی می توانید از اکسسوری های مدرن و وسایل تزیینی و یا هرگونه اثر هنری مورد علاقه خود استفاده نمایید.

فضاهای مناسب برای چیدمان مبل جلوی تلویزیون

بعد از اینکه کارایی مبلمان و سبک مناسب برای خانه انتخاب شد، باید فضایی را برای قرار دادن مبلمان انتخاب کنید. ابعاد مبلمان باید متناسب با فضای اتاق باشد تا چیدمان مبل جلوی تلویزیون، جلوه خاص زیبا و منحصر به فردی به اتاق نشیمن بدهد.

در یک اتاق کوچک ۱۲ متری می‌توانید یک دست مبل کلاسیک با ابعاد بزرگ و یا مبل چستر قرار دهید اما می‌دانید که این نوع مبلمان فضای خانه را شلوغ می کند. پس بهترین انتخاب این است که مدل مبل راحت و با ابعاد مناسب باشد. بهترین مبلمان جلوی تلویزیون در فضاهای کوچک مبل راحتی با ابعاد جمع و جور و مبل راحتی ال می باشد.

فاصله مناسب مبل از تلویزیون

باید بهترین فاصله مبل از تلویزیون برای چیدمان مبل روبرو تلویزیون مشخص شود. فاصله مبل تلویزیون نباید زیاد باشد زیرا برای سلامت چشم ضرر دارد و از طرفی هم زیبایی دکوراسیون اتاق نشیمن شما را بر هم می زند.

بهترین فاصله برای چیدمان مبل جلوی تلویزیون با توجه به وضوح تصویر و ابعاد تلویزیون انتخاب می شود. می توانید با نگاهی به چارت و جدول فاصله مناسب با توجه به ابعاد تلویزیون بهترین فاصله مبل در تلویزیون را پیدا کنید. هرچه وضوح تصویر تلویزیون شما بیشتر باشد فاصله مناسب کمتر می شود.

چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون

نکات مهم در چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون

چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون

در چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون باید به دو نکته توجه کنیم. یعنی طراحی اتاق نشیمن و پذیرایی و رفت و آمد را در نظر داشته باشیم. این دو مورد در چیدمان مبل روبرو تلویزیون بسیار تاثیرگذار است و باید در طراحی دکوراسیون مورد توجه خاص قرار گیرد.

طراحی اتاق نشیمن می‌تواند برای چیدمان تأثیرگذارند. برخی از اتاق های نشیمن دارای شومینه و یا پنجره های بزرگ هستند که می‌توان به عنوان نقطه کانونی از آنها استفاده کرد. دیوارهایی با زاویه هندسی عجیب نیز می‌تواند باعث شود که چیدمان مبل روبرو تلویزیون کمی برایمان مشکل ایجاد کند اما با کمی خلاقیت می توان به عنوان نقطه کانونی از آن دیوار استفاده نمود.

مورد دیگری این است که فضای رفت آمد را در اتاق نشیمن در نظر داشته باشیم تا مزاحمتی برای افراد درحال رفت و آمد در اتاق ایجاد نگردد/ چیدمان مناسب را باید شروع کنید.

قرار دادن مبل و میز ناهارخوری در جلوی تلویزیون

ممکن است که به دلیل کمبود فضا و کوچک بودن اتاق نشیمن مجبور باشید میز ناهار خوری را در اطراف میز تلویزیون و در جایی که مبل وجود دارد قرار دهیم . برای این کار بهترین روش چیدمان این است که مبلمان را جلوی تلویزیون قرار داده و فضای خالی پشت مبل را ایجاد کنیم. بهترین فضا برای قرار دادن میز ناهارخوری، فضای خالی پشت مبل می باشد. در این صورت چیدمان مناسبی از جلوی تلویزیون ایجاد شده و میز ناهارخوری شما هم به راحتی در فضای اتاق نشیمن قرار گرفته است.

چیدمان مبل دور تا دور تلویزیون

در بسیاری از خانه های ایرانی و دکوراسیون های ایرانی این مدل چیدمان دیده می‌شود. چیدمان با ست کامل مبل راحتی است که دور تا دور تلویزیون قرار می گیرند. معمولاً از این چیدمان برای فضاهای بزرگ و جادار استفاده می‌شود. در صورت استفاده از این روش بزرگترین سطح مبل را مانند کاناپه سه نفره و یا کاناپه دو نفره، جلوی تلویزیون قرار داده می شود.

در آخر

در این مطلب با انواع چیدمان مبل جلوی تلویزیون و بهترین مبلمان برای روبروی تلویزیون آشنا شدیم و متوجه آن شدیم که بهترین و متداول ترین نوع مبل برای قرار دادن جلوی تلویزیون مبل های راحتی می باشد.

برای خرید انواع مبل راحتی و مبل راحتی می توانید از فروشگاه لکسون اقدام نمایید.