دکوراسیون خانه

رنگ های مناسب برای دکوراسیون خانگی مدرن

رنگ های مناسب برای دکوراسیون خانگی مدرن

برای داشتن یک دکوراسیون اصولی و مدرن باید اصول استفاده از رنگها در دکوراسیون و طراحی داخلی خانه رعایت شود. باید خانه های مدرن و رنگ های چشمگیری داشته باشد و بر اساس فضای مورد نظر و آیتم های دیگری رنگ ها انتخاب شوند. از موارد مهم در دکوراسیون داخلی مدرن استفاده از تم رنگی مناسب است. برای اینکه خانه ای مدرن داشته باشید نیازی نیست که یک پالت رنگی انتخاب کنید. فقط عوامل مختلف را مانند نور و فضا و نیاز خود را در نظر داشته باشید تا رنگ مناسب انتخاب شود. در این مقاله می خواهیم  به این موضوع بپردازیم که رنگ های مناسب برای دکوراسیون خانگی مدرن چه رنگ هایی هستند.

تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با نکات و موارد مهم در پیدا کردن رنگ مناسب برای خانه های خود آشنا شوید.

رنگ مناسب دکوراسیون خانگی مدرن

رنگ دکوراسیون خانه مدرن

دکوراسیون خانه مدرن

از سبک های بسیار پرطرفدار و محبوب این روزها در طراحی داخلی خانه و دکوراسیون منزل به سبک مدرن می باشد. در سبک مدرن بیشتر به فرم پرداخته می‌شود. در واقع همه اجزای یک خانه از مبلمان گرفته تا اکسسوری های مختلف باید تداعی کاربرد وسایل به فضا باشد.

طراحی دکوراسیون خانه به سبک مدرن، ویژگی‌های خاصی دارد که می‌توان از این ویژگی‌ها به ایجاد سادگی و نظم بیشتر اشاره داشت. از مواردی که در دکوراسیون مدرن مورد استفاده است، به کار گیری خطوط افقی و عمودی و رنگ های خنثی و روشن است.

رنگ را نیز در نظر داشته باشید که در دکوراسیون فضای مدرن محدودیت استفاده از رنگ وجود ندارد و با در نظر گرفتن فضا و نور و وسایل می توان از انواع رنگ ها با تم های رنگی مختلف استفاده نمود.

بهترین رنگ برای دکوراسیون پذیرایی مدرن

از مهم‌ترین قسمت‌های هر خانه‌ای پذیرایی و اتاق نشیمن می باشد که از قسمتهای مشترک برای همه افراد خانواده به حساب می آید. برای همین باید از رنگ های محبوب و همه پسند استفاده نمود.

برای پذیرایی مدرن می توان از رنگهای همه پسند کرم و بژ و آبی کمرنگ و یا نقره‌ای و طلایی استفاده کنید. رنگ‌های خنثی و رنگ‌های روشن معمولاً برای فضاهای مدرن با متراژ کوچک استفاده زیادی دارد. دقت کنید که رنگ دیوارها گرفته تا اکسسوری ها و وسایلی مانند مبلمان باید از رنگ های همه پسند و مناسب اتاق پذیرایی انتخاب شود.

رنگ کرم و بژ برای پذیرایی مدرن

رنگ کرم و بژ برای پذیرایی بزرگ

رنگ کرم و بژ برای پذیرایی مدرن

از رنگ های مناسب برای دکوراسیون خانگی مدرن و محبوب و بسیار پرطرفدار برای دکوراسیون خانه های ایرانی، رنگ بژ و کرم است. معمولاً خانواده های ایرانی دوست دارند دکوراسیون خانه خود را بر پایه رنگ بژ و کرم طراحی کنند. انتخاب مبل استیل کرم رنگ و یا مبل ال راحتی کرم رنگ و بژ رنگ، تنوع جالبی را در فضای خانه ایجاد می‌کند.

می‌توانید لوازم مهم مانند مبلمان، فرش و پرده را از این طیف رنگی انتخاب کنید و سایه روشن ها را نیز از دست ندهید.

استفاده از رنگ مشکی برای دکوراسیون خانه مدرن

از رنگ‌های بسیار جذاب و پرطرفدار برای دکوراسیون مدرن رنگ مشکی است. از رنگ مشکی می توان برای بسیاری وسایل و اکسسوری ها استفاده نمود. حتی می‌توانید مبلمان خانه خود را از رنگ مشکی و تیره خریداری کنید.

برای آشپزخانه هم استفاده از کابینت های مشکی می تواند فضا را لوکس مدرن و متفاوت کند. رنگ مشکی حالتی فرمال و سنگین به فضا می بخشد که می‌توان هارمونی فوق‌العاده‌ای با رنگ مشکی و رنگ‌های خنثی در کنار آن ایجاد نمود.

دقت داشته باشید که برای فضاهای کوچک و کم نور از رنگ مشکی استفاده نشود تا فضا دلگیر تر دیده نگردد.

رنگ سبز برای پذیرایی خانه مدرن

همانطور که اشاره کردیم در انتخاب رنگ برای سبک دکوراسیون مدرن محدودیتی نیست. رنگ سبز از رنگ های مورد استفاده برای دکوراسیون مدرن می باشد. با استفاده از رنگ سبز آرامش بیشتری به خانه داده می‌شود باید جسور باشید . این رنگ را امتحان کنید. هارمونی سبز و انواع آن می‌تواند فضایی آرام بخش با ایجاد حس و حال طبیعت القا کند.

رنگ سبز رنگ کاربردی و تطبیق پذیر می باشد می توانید حتی اتاق پذیرایی و نشیمن خود را به رنگ سبز سدری درآورده و و با رنگ مبلمان کرم و یا مبلمانی سبز رنگ با کوسن هایی که کرم و خردلی باشد، ست نمود.

انتخاب رنگ نقره ای و طلایی برای پذیرایی

استفاده از رنگ نقره ای و طلایی بیشتر برای پذیرایی های لوکس با دکوراسیون کلاسیک استفاده می شود و معمولاً مبلمان استیل و یا مبل کلاسیک و یا مبل سلطنتی از رنگ‌های نقره‌ای و طلایی طراحی می شود تا باعث ایجاد فضای تجملاتی و لوکس شود.

می توانید از رنگ نقره‌ای و طلایی در دکوراسیون مدرن هم استفاده کنیم. اگر دکوراسیون خانه خود را از رنگ های سبز و یا کرم دارید میتوانید در لا به لای اکسسوری ها و یا کوسن مبل ها از طلایی و نقره ای هم استفاده کنید.

رنگ آبی برای پذیرایی مدرن

وقتی که قصد طراحی دکوراسیون مدرن را داریم، معمولاً به سمت رنگ های خنثی و یا کرم و قهوه ای و بژ می رویم. اما همانطور که گفتیم در انتخاب رنگ برای دکوراسیون مدرن محدودیتی وجود ندارد. می توانید از رنگ آبی برای دکوراسیون مدرن اتاق پذیرایی و خانه خود استفاده کنید.

رنگ آبی حس آرامش می دهد و ظاهری جذاب و درخشان به خانه می بخشد و از رنگ های مناسب برای دکوراسیون خانگی مدرن است. می توانید مبل راحتی و مبل ال راحتی خود را از دو رنگ پاستلی آبی و زرد انتخاب کنید و فضای خانه خود را خاص و منحصر به فرد نمایید. معمولا استفاده از رنگ آبی برای خانه های مدرن با متراژ کوچک پیشنهاد می شود.

بهترین رنگ برای اتاق خواب مدرن

رنگ ابی و صورتی برای اتاق خواب مدرن

بهترین رنگ برای اتاق خواب مدرن

از دیگر فضاهای بسیار مهم در خانه اتاق خواب است. اتاق خواب یک فضای خصوصی می باشد که بر اساس سلیقه فردی که قرار است از اتاق استفاده کند انتخاب می‌شود. اما در نظر داشته باشید که در اتاق خواب های مدرن معمولاً از ترکیب دو یا سه رنگ استفاده می شود تا فضای خاص و مدرن ایجاد گردد.

برای دیوارهای یک اتاق خواب باید بهترین رنگ را انتخاب کنید تا فضای آرام و آرامش ایجاد گردد. معمولاً از رنگها در کنار یک رنگ خنثی برای اتاق خواب ها انتخاب می شود. می توانید ترکیب رنگی مورد علاقه را از رنگ غالب و خنثی انتخاب کنید.

از محبوب ترین رنگ ها برای دکوراسیون اتاق خواب مدرن می توان به رنگ های سبز و صورتی و نارنجی و خاکستری اشاره داشت. معمولاً ترکیب صورتی و نارنجی و ترکیب سبز و صورتی می‌تواند یک پالت رنگی فوق العاده را برای اتاق خواب ایجاد کند. تناسب رنگ ها باید در دکوراسیون اتاق خواب مدرن رعایت شود تا خانه و اتاق خواب شبیه تابلوهای هنری، خاص و جذاب شود.

سوالات متداول رنگ های مناسب برای دکوراسیون خانگی مدرن

رنگ های مناسب برای دکوراسیون خانگی مدرن چه رنگی است؟

برای دکوراسیون مدرن محدودیت استفاده از هیچ رنگی وجود ندارد.

رنگ سبز با چه رنگی در دکوراسیون مدرن هماهنگ است؟

رنگ سبز با بیشتر رنگ ها در دکوراسیون مدرن همخوانی دارد.

صورتی روشن در کنار چه رنگی در دکوراسیون خانه هماهنگ می شود؟

رنگ صورتی با خاکستری، ترکیب  رنگ گرم و دوست‌داشتنی در دکوراسیون اتاق دارد.