مبلمان

مبل سنگین بهتر است یا سبک؟

مبل سنگین بهتر است یا سبک؟

مبل سنگین بهتر است یا سبک؟

در هنگام خرید مبل حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که مبل سنگین بهتر است یا سبک؟ در این مقاله همراه ما باشید تا با نکات مهم قبل از خرید مبل آشنا شویم. با آشنایی این موارد می توانید بهترین و باکیفیت ترین مبل را تشخیص داده و خریداری کنید. در ابتدا به این موضوع می پردازیم که مبل سنگین بهتر است یا سبک؟

بسیاری از افراد این طور می پندارند که هرچه وزن مبل بیشتر باشد کیفیت بالاتری دارد. اما همیشه نمی‌تواند این موضوع حقیقت داشته باشد. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که مبلمان ها بی که چوب سنگینی دارند باکیفیت تر هستند. اما چوب سنگین هم میتواند بی کیفیت باشد و یا کیفیت پایین منبت کاری وجود داشته باشد و مواد بی کیفیت در ساخت آن استفاده شده باشد. می تواند رنگ و نشیمن مبل بی کیفیت باشد، پس این مبل ارزش خریدن ندارد.

در مقابل مبلمانی می تواند چوب سبکی داشته باشد اما متریال آن با کیفیت باشد و بسیار زیبا و مرغوب تولید شده باشد. در خرید مبلمان خیلی به سنگینی و سبکی آن دقت نکنید. البته این مورد اهمیت دارد؛ اما به طور صد در صد اینگونه نیست. امیدوارم جواب امیدواریم پاسخ خود را درباره اینکه مبل مبل سنگین بهتر است یا سبک؟ دریافت کرده باشید.

ویژگی مبلمان خوب چیست؟

مبل استیل با چوب راش

ویژگی مبلمان خوب چیست؟

خرید مبل خوب و باکیفیت از دغدغه فکری بسیاری از افراد برای خرید مبلمان می باشد. مواردی چون طراحی و زیبایی خاص و منحصر به فرد مبل، پشتی راحت و باکیفیت، مبل مناسب برای استراحت، وجو بالشتک های راحت و هماهنگ با همه سلیقه ها و استفاده از طراحی آرگونومیک می‌تواند از آیتم های مهم یک مبل خوب و با کیفیت باشد.

تشخیص چوب راش در مبل

بهترین چوب در ساخت مبل

تشخیص چوب راش در مبل

معمولاً از چوب راش که بسیار با کیفیت و مرغوب است برای ساخته مبل استیل و مبلمان سلطنتی و مبل کلاسیک استفاده می شود. چوب راش رنگی مایل به قرمز دارد و برای مبلمان هایی که منبت کاری نیاز دارند استفاده میشود. این نوع چوب، بافت بسیار محکم و مقاوم  دارد و قابلیت منبت کاری و رنگ کاری بر روی آن وجود دارد.  اگر چوب خشک باشد نمی توان روی آن منبت کاری انجام داد. چوب راش در برابر گردو و چوب سفید وزن کمتری دارد و سبک تر می باشد.

کدام چوب برای مبلمان بهتر است؟

مبل دسته متکایی

کدام چوب برای مبلمان بهتر است؟

در ابتدا باید عرض شود که انتخاب چوب برای مبلمان به سبک و نوع مبلمان بستگی دارد. اما از بهترین چوب ها برای ساخت مبلمان می توان به چوب هایی اشاره داشت که دوام و ماندگاری بیشتری دارد. از چوب گردو و راش برای ساخت مبل سلطنتی و مبل استیل استفاده میشود. چوب راش و چوب گردو بسیار مرغوب هستند و گران قیمت می باشند. چوب گردو و چوب راش قابلیت انجام رنگ کاری و منبت کاری را دارند. بهترین چوب برای مبل راحتی چوب گردو و راش است که مقاومت و استحکام بالایی دارد.

از ویژگی های مهم یک مبل استیل و سلطنتی وجود طرح و نقش بر روی تاج در دسته های مبل است. حتما باید از چوبی با کیفیت و مرغوب در ساخت این نوع مبل استفاده شود. همانطور که اشاره شد چوب راش و چوب گردو و چوب گیلاس بسیار مناسب است. چوب های صنوبر و روس برای ساخت مبل سلطنتی و مبل استیل مناسب نمی باشد و امکان منبت کاری بر روی آن وجود ندارد.

کیفیت مبل

اگر می خواهید، مبل باکیفیت و مناسبی را خریداری کنید، باید از استاندارد بودن آن خیالتان راحت باشد. کیفیت پارچه، مرغوب بودن چوب، اتصالات چوب و پارچه و بدنه و نشیمن آن را باید با دقت بررسی کرده که از کیفیت و مرغوب بودن آن اطمینان پیدا کنید. باید از محل اتصال بدنه به پایه نحوه دوخت پارچه مبل و کوسن ها و نرمی و کیفیت نشیمنگاه مبل و مواد اولیه استفاده شده در داخل مبل اطلاعات کامل داشته باشید تا مبل استاندارد و باکیفیتی را خریداری کنید. اگر مبل باکیفیت خریداری نمایید دیگر خیالتان راحت است که این مبل، دوام و استحکام بالایی دارد و به آسانی خراب و فرسوده نمی شود و برای سالیان طولانی می توانید از آن استفاده نمایید.

کلاف خوب مبل چه ویژگی هایی دارد

زمانی که می خواهید برای تعمیر مبل خود به یک تعمیرکار مبل مراجعه کنید در اولین مرحله کیفیت کلاف مبل بررسی می‌شود و به شما اعلام می‌کنند که این مبلغ ارزش تعمیر دارد یا خیر! اگر کلاف مبل، مرغوب باشد و استحکام خوبی داشته باشد مبل را تعمیر می کنند تا دوام بیشتری داشته باشد. از ویژگی های یک کلاف خوبه مبل می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • پایه های کلا لغو نمی زند
  • در هنگام نشستن روی مبل صدای جیر جیر نمی‌شنوید
  • روی دسته چوبی مبل هیچگونه ناهمواری و ناهماهنگی وجود ندارد
  • همه قسمت علی مبل از جمله تاج مبل باید سالم و بدون زدگی باشد

در نهایت

در این مطلب با عنوان مبل سنگین بهتر است یا سبک؟ به ویژگی های یک مبل خوب و باکیفیت پرداختیم. برای خرید انواع مبل باکیفیت از فروشگاه های معتبر اقدام نمایید.

سوالات متداول مبل سنگین بهتر است یا سبک؟

بهترین چوب برای ساخت مبل استیل چیست؟

برای مبل استیل از چوب راش و چوب گردو استفاده می شود.

ویژگی چوب راش چیست؟

. چوب راش رنگی مایل به قرمز دارد و برای مبلمان هایی که منبت کاری نیاز دارند استفاده میشود. این نوع چوب، بافت بسیار محکم و مقاومی دارد.

ایا بر روی چوب خشک می توان منبت کاری انجام داد؟

اگر چوب خشک باشد نمی توان روی آن منبت کاری انجام داد باید چوب نرم و منعطف باشد.